Varför rösta i kyrkovalet?

Det är viktigt att den som vill ta tillbaka kyrkan – från nuvarande etablissemang, till det svenska folket – röstar i kyrkovalet! Det enda sättet att påverka kyrkan till det bättre, är att sunda nationalistiska och konservativa krafter tar plats i kyrkans riksdag. En röst på Alternativ för Sverige är en röst för att få tillbaka den folkkyrka som varit en naturlig del av Sverige i generationer.

Svenska kyrkan är idag infiltrerad av vänsterorienterade och liberala krafter, med rötter i 68-vänstern. Allt för länge har de kunnat använda kyrkan som en politisk lobbyorganisation. Detta för att svenskarnas protest varit passiv och utifrån, istället för aktiv och inifrån. Men en så viktig institution som kyrkan, som förvaltar en stor del av det svenska kulturarvet och som ska försvara den kristna tron i Sverige, är alldeles för viktig för att lämnas över till en liten men högljudd klick aktivister.

För att ta tillbaka kyrkan finns det bara en väg framåt: Det är att ta strid mot de krafter som idag styr kyrkan. Den striden tas bäst från insidan. Om Alternativ för Sverige tar ett mandat i kyrkovalet i september, kommer vi att göra vårt yttersta för att svenska folket ska få tillbaka sin folkkyrka.

Dessutom skulle en framgång i kyrkovalet innebära det stora nationella genombrottet för vårt parti, även på riksnivå. Fler människor skulle få upp ögonen för att det nu finns en växande politisk kraft i Sverige, med hjärta för nation, familj och tradition!