Etablissemanget lanserar kampanj för att stoppa AfS

6/1/2021

Etablissemanget försöker nu stoppa Alternativ för Sverige från att ta mandat i kyrkans riksdag. Nu uppmanar de alla de kan, att gå med i kyrkan och rösta i kyrkovalet, bara för att försöka hålla ute AfS från vårt stora nationella genombrott!

”Tanken på att Sverigedemokraterna, eller än värre Alternativ för Sverige, skulle lyckas få inflytande över Svenska kyrkans verksamhet genom kyrkovalet är för mig avskyvärd”, skriver Carl B Hamilton, tidigare riksdagsman för Liberalerna, känd för sina politiskt korrekta åsikter.

Hamilton skriver att partiernas inflytande ”kan och bör” stoppas genom medlemskap och att han därför själv nu blir medlem.

Men de kommer inte att lyckas – inte om alla drar sitt strå till stacken. Uppmana dina vänner, som är konservativa och nationalister, att lägga sin röst på Alternativ för Sverige i det viktiga kyrkovalet. Då tar vi minst ett mandat, kanske flera. Omkring 4000 röster kommer att behövas.

Endast så, kan vi påbörja arbetet med att få tillbaka kristendomen i kyrkan igen! Läs vårt kyrkopolitiska program på tatillbakakyrkan.nu Svenska kyrkan är svenskarnas gemensamma folkkyrka – inte etablissemangets politiska lekstuga!

Fler har nu hoppat på Hamiltons kampanj. I Corren den 29 maj lyder en insändare:

"Starka politiska krafter vill nämligen erövra inflytande över kyrkans väl och ve. Sverigedemokraterna och framförallt det ännu värre Alternativ för Sverige uppges satsa hårt på valet 19 september. Rösta i höst. Har du lämnat Svenska kyrkan – ansök om återinträde. Din röst kan vara avgörande."

Alternativ för Sverige räds inte en debatt mot Carl B Hamilton eller någon annan. Vi vet att vi har det överlägset bästa kyrkopolitiska programmet – ett program som syftar till att kyrkan ska bli kristen igen.

Våra motståndare avslöjar sig som totalt ointresserade av kyrkan, eftersom de alltid glömmer att nämna det mesta fundamentala: Gud och kristendomen.

"Finns det någon plats för kristendom och Gud i din PK-kyrka, Carl B Hamilton?"

Den frågan ställer vi oss på facebook.

Låt inte etablissemanget vinna. Kyrkan tillhör svenska folket, inte en liten klick PK-personer. Rösta på Alternativ för Sverige för att få tillbaka den kristna folkkyrkan!

Ni som på allvar bryr er om kyrkan, rösta på AfS. Beställ valsedlar gratis: tatillbakakyrkan.nu/valsedlar