Thoralf Alfsson: Rösta på Alternativ för Sverige i kyrkovalet!

8/6/2021

Alternativ för Sveriges partiledare Gustav Kasselstrand intervjuar Thoralf Alfsson, f.d. riksdagsman för Sverigedemokraterna och numera ordförande för det nystartade partiet Framtid Kalmar. Samtalet ägde rum vid Borgholms slott, ett stenkast från Solliden. Mitt under pågående intervju promenerar kronprinsessan Victoria och drottning Silvia förbi Thoralf och Gustav.

Thoralf berättar bland annat om sin tid i Sverigedemokraterna, uteslutningen, och om sitt nya parti. Han säger att han kommer att rösta på Alternativ för Sverige i riksdagsvalet nästa år.

På riksnivå rekommenderar jag alla att rösta på Alternativ för Sverige. Det kommer jag personligen själv att göra. Det tycker jag är det absolut bästa alternativet.

Thoralf har lämnat Svenska kyrkan och har därför inte rösträtt i kyrkovalet, men uppmanar alla som är medlemmar att rösta på Alternativ för Sverige:

Jag rekommenderar verkligen att man röstar på Alternativ för Sverige. Kyrkan behöver verkligen en uppryckning. SD finns ju redan i kyrkomötet och kommer att vara kvar, men kommer också Alternativ för Sverige in i kyrkomötet så är det en motvikt mot de liberala och vänsterkrafterna som styr kyrkan idag. Det behövs verkligen en motkraft!

Har man rösträtt i Svenska kyrkan så tycker jag definitivt att man ska utnyttja den demokratiska rättigheten att rösta, och rösta då gärna på Alternativ för Sverige.

Se hela samtalet här!

Var med och skriv historia den 19 september, rösta in en nationalistisk kraft i Svenska kyrkan! Beställ valsedlar redan nu: tatillbakakyrkan.nu/valsedlar

Läs Thoralfs blogg: thoralfsblogg.com